به روز رسانی نهایی:

تنظیمات رجیسترار جدید انجام شده است لذا جهت انتقال دامنه های خود از هم اکنون می توانید اقدام فرمایید.
* رجیسترار Domain Name Api (شرکت Atak Domain ترکیه) به عنوان سرویس دهنده جدید انتخاب شده است.

مهم: با توجه به افزایش هزینه ها در ریسلو و نزدیک شدن به ماه نوامبر، از کاربران گرامی که هنوز دامنه های بین المللی خود را به سرویس دهنده جدید ما منتقل نکرده اند درخواست می شود هر چه سریعتر نسبت انتقال دامین های خود اقدام کنند.


روش انتقال دامنه:
1. پس از ورود به حساب کاربری خود به لینک دامین های من رفته و بر روی وضعیت  (فعال)  دامین مورد نظر کلیک کنید و سپس در ستون سمت راست بر روی (دریافت کد انتقال یا EPP) کلیک کنید تا کد مخصوص انتقال دامنه نمایش داده شود، حال یک کپی از آن در جایی ذخیره کرده و به مرحله 2 بروید.
(کاربرانی که دامین آنها نزد سرویس دهنده دیگری ثبت شده و تمایل به انتقال به پنل ما دارند نیز طبق روش فوق اما با لینک مربوط به سرویس دهنده قبلی خود می توانند مرحله 1 یعنی دریافت کد انتقال را انجام دهند.)
(برای اینکه بتوانید دامین خود را منتقل کنید باید دامین مذکور در وضعیت Domain Status:ok باشد. برای بررسی ابتدا هوایز بگیرید whois.icann.org/en/lookup و بعد قسمت Status را مشاهده کنید.)

2. سپس به لینک (انتقال دامنه) در سایت ما رفته و عملیات انتقال را انجام دهید. عمل انتقال جدید، دامین شما را روی سرویس دهنده جدید ما منتقل و تمدید می کند:
(تفاوتی ندارد که مثلا دامین com شما در سایت ما به ثبت رسیده باشد، پس از تکمیل انتقال رکورد قدیمی دامین حذف خواهد شد تا دچار اشتباه نشوید.)
(توجه: کاربرانی که پس از تاریخ 1396.6.14 در سایت ما دامنه بین المللی خود را ثبت یا منتقل کرده اند نیاز به انجام انتقال ندارند و هم اکنون بر روی رجیسترار جدید هستند.)

3. پس از ثبت سفارش انتقال یک ایمیل با عنوان domain transfer request جهت تایید اول انتقال دامنه از سمت رجیسترار جدید دریافت می کنید، که باید لینک تایید ارسال شده را در مرورگر باز کرده و روی Confirm کلیک کنید.

4. سپس ایمیل تایید دوم از سمت رجیسترار قبلی با عنوانی شبیه به Transfer away confirmation دریافت خواهید کرد، باید لینک ارسال شده را در مرورگر باز کرده و عمل تایید را انجام دهید.

5. توجه داشته باشید که هزینه دریافتی جهت تمدید یکسال اضافه دامین شما می باشد، و خود انتقال هزینه ندارد. در واقع قانون رجیسترارها به این شکل است که در زمان انتقال یکسال نیز دامین باید تمدید شود و این 12 ماه به اعتبار قبلی دامین شما اضافه می شود، یعنی اگر دامین شما در زمان انتقال 15 ماه اعتبار داشته باشد پس از انتقال اعتبار دامین شما 27 ماه خواهد شد.

6. پس از انجام انتقال تا حدود 60 روز نمی توانید مجدد به رجیسترار دیگری منتقل کنید و دامین در وضعیت clientTransferProhibited خواهد بود.

7. توجه داشته باشید که اگر همه چیز درست باشد انتقال فورا انجام می شود ولی در موارد خاص و تعطیلات و یا عدم دریافت ایمیل تایید دوم ممکن است پروسه انتقال پس از 3 تا 7 روز کاری تکمیل شود!

8. در صورت بروز مشکل یا سوال از طریق (تیکت) درخواست خود را ارسال نمایید.



======================================================================

متن اطلاعیه ریسلو:


Consequences
Starting July 18, 2017, resellers, customers, and contacts that are subject to policy restrictions cannot:
. Create new accounts
. Create new products
. Transfer domain names to our platform

As of August 18, 2017, pricing of services and products subject to policy restrictions will be increased significantly. This will affect the pricing of:
. Renewal of existing products
. Getting domains out of redemption

As of November 18, 2017, they cannot:
. Renew existing products
. Add funds to their account balance

ترجمه:
از 18 جولای 2017، نمایندگان، مشتریانی که شامل محدودیت های سیاست جدید می شوند،
- نمی توانند حساب جدید ایجاد کنند.
- نمی توانند سفارش جدید ایجاد کنند.
- نمی توانند به ریسلو دامنه منتقل کنند.

از تاریخ 18 اگوست 2017، قیمت خدمات و محصولات مرتبط با سیاست جدید، به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت،
شامل: تمدید سرویس و آزادسازی دامنه

از 18 نوامبر 2017، آنها
- نمی توانند سرویس های موجود را تمدید کنند!
- نمی توانند حساب خود را شارژ کنند!


==============================================================


احتمالا طی روزی های اخیر شاهد ایمیل و پست های مرتبط با تحریم و تغییرات سیاست ریسلو (resello.com) بوده‌اید، لازم به ذکر است که نگرانی خاصی در خصوص این موارد وجود ندارد و توصیه میشود برای انتقال فعلا عجله نکنید و مراقب شرکت هایی که در تلاش برای سوء استفاده از این موضوع میباشند باشید!

مالکیت دامنه های شما دچار هیچ مشکلی نخواهند شد فقط درخواست میشود از اطلاعات واقعی در دامین(های) خود استفاده کنید!

میهن وب سرور نیز به زودی طی ارسال ایمیل، اقدام به انتقال دامنه های کاربران گرامی خواهد نمود.

نکته مهم: در صورتی که تاریخ انقضای دامین شما برای کمتر از دو ماه آینده است، با ارسال تیکت درخواست انتقال دامین نمایید. (هزینه انتقال جهت تمدید یکساله دامین دریافت می شود)

توجه داشته باشید که دامین های ملی (ir) شامل این تحریم نمی باشند و کاری در خصوص دامین های ملی نیاز به انجام نیست!

با احترام


Friday, September 22, 2017

« برگشت